[O2] BXE kopci, szarpie, słabiej wkręca na obroty

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • aaddaaśś
    Classic
    • 2010
    • 1

    [O2] BXE kopci, szarpie, słabiej wkręca na obroty

    Zamieszczone przez SS
    Tomaszek, :szeroki_usmiech :diabelski_usmiech
    Ja przenoszę aktywność do stołu :twisted: Oby się nie skończyło jak u Czarka na działce :roll:
    Nie jedz ryby bo to ci ona zaszkodziła :szeroki_usmiech
    aaddaaśś
  • sendo
    Classic
    • 2008
    • 10

    #2
    [O2] BXE kopci, szarpie, słabiej wkręca na obroty

    Prosze o pomoc i podpowiedź co to może być, jeśli spotkaliście się z poniższym przypadkiem zanim wymienię pół samochodu :
    1,9TDI BXE, podczas przyspieszania przenosi drgania na cały samochód (nie szarpie kierownicą), przy mocnym dociśnięciu gazu auto słabo przyspiesza i potwornie kopci (raczej na siwo). Czasem, jeśli mocno przegazuję (pod 3,5tys obr) usterka potrafi ustąpić na dłużej, a czasem tylko do pokonania dystansu do następnych świateł.

    Przebieg 210tys km, VAG - żadnych błędów, dwumasa świeżo po wymiania, przeguby OK.
    sendo

    Komentarz

    • kerajnt
      Ambiente
      • 2010
      • 104

      #3
      Wtryski ? jeśli dymi
      OCTA

      Komentarz

      • abstinent
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 4842
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        vag = logi :idea:

        Komentarz

        • shu
          Rider
          • 2013
          • 372
          • Octavia II (1Z3)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          Zamieszczone przez sendo
          VAG - żadnych błędów,
          u mnie też nie było żadnych błędów i właśnie jestem na etapie wymiany silnika.
          Proponuję zajrzeć na wałek rozrządu.Istnieje prawdopodobieństwo wytarcia niektórych krzywek -> auto jest słabe.Bierze olej?Jeśli tak to ile.

          Zamieszczone przez sendo
          Czasem, jeśli mocno przegazuję (pod 3,5tys obr) usterka potrafi ustąpić na dłużej, a czasem tylko do pokonania dystansu do następnych świateł.
          Gonisz auto czasem,żeby "pozrywać pajęczyny'?
          ...a w garażu "zielona kura"...

          Komentarz

          • robreg
            L&K
            • 2010
            • 1195
            • Octavia I (1U2)
            • AXP 1.4 MPI 75 KM

            #6
            shu,

            u mnie tez telepalo, jak sie skonczyla jedna krzywka na walku rozrzadu - opis jak ulal pasuje do twojego. na wolnych spokojnie, pod obciazeniem jakby pracowal na trzech cylindrach. bledow w komputerze brak.

            przeczytaj moja bajeczke w watku autorstwa kolegi shu :-) :-) :-)

            [ Dodano: Sro 17 Gru, 14 23:47 ]
            moj sie zaczal pi......c przy przebiegu 192kkm :-) :-) :-) denerwowalem sie wczesniej, teraz to juz jest tylko cyniczny, histeryczny smiech na cale gardlo...
            Pozdrawiam, Robreg.
            ----
            furmanka.blogspot.com fan ;-)

            Komentarz

            • sendo
              Classic
              • 2008
              • 10

              #7
              Zamieszczone przez shu
              Proponuję zajrzeć na wałek rozrządu.
              wg mechanika wałek jest OK

              Zamieszczone przez shu
              Gonisz auto czasem,żeby "pozrywać pajęczyny'?
              Rzadko, ale ostatnio po przegonieniu 140km na autostradzie i po zjechaniu z niej do domu (ok 10km) pięknie szło, rano problem jak zwykle.

              sendo

              Komentarz

              • robreg
                L&K
                • 2010
                • 1195
                • Octavia I (1U2)
                • AXP 1.4 MPI 75 KM

                #8
                Zamieszczone przez sendo
                Zamieszczone przez shu
                Proponuję zajrzeć na wałek rozrządu.
                wg mechanika wałek jest OK
                zdejmował pokrywę zaworów, czy tylko popatrzył się na silnik okiem fachowca?
                Pozdrawiam, Robreg.
                ----
                furmanka.blogspot.com fan ;-)

                Komentarz

                • loru
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 4286
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez shu
                  Istnieje prawdopodobieństwo wytarcia niektórych krzywek -> auto jest słabe
                  a u ciebie to też wystąpiło ? jak ta to opisz co to według ciebie znaczy auto jest słabo, pytam ponieważ też mam bliżej nie określony problem z moją czarną suką.
                  O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                  Komentarz

                  • shu
                    Rider
                    • 2013
                    • 372
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez robreg
                    zdejmował pokrywę zaworów, czy tylko popatrzył się na silnik okiem fachowca?
                    właściwe pytanie

                    loru, u mnie ,na szczęście, nie doszło do wytarcia krzywek, lecz było blisko.Już na paru wycierała się fazka.
                    Zamieszczone przez loru
                    opisz co to według ciebie znaczy auto jest słabo
                    nie rozumiem pytania,tzn. sensu.Jak auto jest słabsze to jest słabsze.nie chce jechać tak żwawo jak dotychczas.zamulony jest.
                    ...a w garażu "zielona kura"...

                    Komentarz

                    • robreg
                      L&K
                      • 2010
                      • 1195
                      • Octavia I (1U2)
                      • AXP 1.4 MPI 75 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez shu
                      Zamieszczone przez robreg
                      zdejmował pokrywę zaworów, czy tylko popatrzył się na silnik okiem fachowca?
                      właściwe pytanie
                      Im dłużej czytam Twoje komentarze, tym bliższy jestem przekonaniu, że takie same przypadki mechanicznej prostytucji znamy / o nich wiemy / mieliśmy z nimi do czynienia.

                      A mi znajomi powiadają, że to o czym wiem, nie może być prawdą, że ja wszędzie jakieś białe niedźwiedzie spotykam
                      Pozdrawiam, Robreg.
                      ----
                      furmanka.blogspot.com fan ;-)

                      Komentarz

                      • shu
                        Rider
                        • 2013
                        • 372
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        robreg, :wink:
                        ...a w garażu "zielona kura"...

                        Komentarz

                        • loru
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 4286
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez shu
                          nie rozumiem pytania,tzn. sensu.Jak auto jest słabsze to jest słabsze.nie chce jechać tak żwawo jak dotychczas.zamulony jest.
                          zamulone a zamulone to mogą być dwie różne sprawy, moja ma problem z długą reakcja silnika na dodane gazu a potem i tak slabu jedzie dlatego prosiłem żebyś opisał co to według ciebie znaczy zamulone auto lub jak to u ciebie wyglądało.
                          O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                          Komentarz

                          • Jamilko
                            Drive
                            • 2012
                            • 90

                            #14
                            loru, a nie masz czasem czegoś rozpiętego/uszkodzonego w układzie dostarczania powietrza do dmuchawki?
                            O czarnulę dba Robekcool http://www.k-mot.pl/page7.php
                            Graty i płyny ustrojowe zapewnia Kondzio http://www.oilspa.pl/

                            Komentarz

                            • loru
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 4286
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez Jamilko
                              loru, a nie masz czasem czegoś rozpiętego/uszkodzonego w układzie dostarczania powietrza do dmuchawki?
                              niestety nie, też bym sobie życzył takiej awarii.
                              O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                              Komentarz

                              • krzynol
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 10960
                                • Superb II combi (3T5)
                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                #16
                                coś takiego miałem, jak się wałek rozrządu starł (okrągłe krzywki)
                                sprawdź sprężanie - u mnie jeden cylinder napełniał się 3x szybciej niż inne
                                nie otwierały się zawory wydechowe do końca i nie opróżniał się cylinder
                                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                poprzednie modele:
                                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                Komentarz

                                • shu
                                  Rider
                                  • 2013
                                  • 372
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                  #17
                                  krzynol, już proponowałem koledze sprawdzenie wałka,mechanik twierdzi ,że jest ok.
                                  A może by spytać innego mechanika o ocenę?
                                  ...a w garażu "zielona kura"...

                                  Komentarz

                                  • robreg
                                    L&K
                                    • 2010
                                    • 1195
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • AXP 1.4 MPI 75 KM

                                    #18
                                    shu, nie ma co z siebie wariata i trzeba to samemu (albo conajmniej w towarzystwie mechanika) ocenic. Zuzycie walka rozrzadu jest sprawa bardzo wdzieczna do sprawdzenia, jak juz sie raz jeden zniszczony walek ogladalo - albo jak Ci ktos powie, na co zwracac uwage.

                                    Otoz stopien zuzycia walka najprosciej ocenic po ogledzinach krawedzi krzywek. Kiedy krzywki sa nowe, na calym swoim obwodzie, na krawedzi (ze sciana boczna - wiem, wiem, innej krawedzi krzywka nie ma) wykonane sa fazki pod katem 45 stopni, szerokosci okolo, z tego co pamietam, 1,5-2mm. fragment krzywki, gdzie zostala ona wytarta ponad wszelkie granice przyzwoitosci mozna poznac po tym, ze na krawedzi nie ma fazki - znikla ona wraz ze scieraniem sie materialu krzywki.

                                    Akurat ten objaw zuzycia walka mozna bardzo latwo poznac, nawet wtedy, kiedy walek jest jeszcze w silniku i wszystko jest zlozone.

                                    Zdejmuje sie tylko pokrywe zaworow (w tym celu trzeba zdjac klapke gaszaca, zawor EGR oraz rury powietrzne dolotu przy klapce gaszacej, a potem spokojnie mozna demontowac pokrywe zaworow - wieczorem moze jakos rozrysuje kolejnosc luzowania i przykrecania srub pokrywy) i bez problemow oglada sie wszystkie krzywki walka (zaworowe i sterujace pompowtryskiwaczami) w zastanym polozeniu walka.

                                    Po weryfikacji walka w danym polozeniu wrzuca sie V-ty bieg i delikatnie przepycha sie auto do przodu, by obrocic walek rozrzadu w nowe polozenie, w ktorym dokonuje sie kolejnych ogledzin. Czynnosc powtarza sie, az walek rozrzadu obroci sie nam o pelne 360 stopni i bedziemy w stanie zauwazyc jak bardzo krzywki sa zuzyte. Sadze, ze w kazdym BXE znajdzie sie chociaz jedna krzywka, ktora nie bedzie wykazywala zadnego sladu zuzycia, gdzie kolezanka obok bedzie mogla byc objechana na kompletne zero.

                                    W ten sposob, nie rozbierajac zanadto silnika mozna sprawdzic, czy walek ma wszystkie krzywki sprawne, czy np. jedna zniknela juz prawie w calosci - ja mam na pamiatke zachowanego, mojego oryginalnego rozrzadziciela, z jedna krzywka zjedzona w calosci, 5 krzywkami zaworowymi zuzytymi w mniejszym badz wiekszym stopniu i bodajze dwoma, ktore nie wykazywaly najmniejszego nawet sladu zatarcia. :-)
                                    Pozdrawiam, Robreg.
                                    ----
                                    furmanka.blogspot.com fan ;-)

                                    Komentarz

                                    • shu
                                      Rider
                                      • 2013
                                      • 372
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                      #19
                                      robreg, no ładnie to opisałeś. Ja bym to wrzucił do odpowiedniego działu. Może pomóc niejednemu.
                                      ...a w garażu "zielona kura"...

                                      Komentarz

                                      Pracuję...